Je hebt maar 1 kans om een goede eerste indruk te maken!
Vanuit SanaSlank vinden we het belangrijk dat de ruimte waarin je begeleiding aanbiedt er professioneel en netjes uitziet. Niet alleen jij bent het visitekaartje van je bedrijf, maar ook de ruimte waarin je werkt. Kijk daarom eens kritisch naar jouw praktijkruimte of salon.
Wanneer je meer klanten wilt aantrekken en meer wilt verkopen dan is het goed om je te verdiepen in de uitstraling van je werkplek. Stel jezelf de volgende vragen: wat is belangrijk voor mijn doelgroep, wat wil ik uitstralen en op welke manier?
Waarom is het goed om kritisch te kijken naar de ruimte waar je de begeleiding geeft?
- Omdat het eerste contact met de potentiële klant heel belangrijk is!
- Omdat je na lange tijd de mindere punten zelf niet meer ziet.
- Omdat er altijd wel vernieuwing of verbetering mogelijk is.
Ervaring leert dat mensen erg afgaan op hun gevoel. Ze willen zich welkom en op hun gemak voelen. Ze willen binnenkomen in een schone en opgeruimde ruimte. Ze houden van een omgeving die sfeervol en warm is.
Als je dit weet kijk dan eens of je ergens iets kunt verbeteren. Misschien is het tijd voor een nieuw kleurtje op de muur, een nieuw gordijn, een mooie poster aan de muur of simpelweg nieuwe flyers op de toonbank.
Waar kun je nog meer aan kunt denken:
- Entree van je bedrijf/huis en de uitstraling. Ziet je tuin er mooi uit? Zit de verf goed op de kozijnen? Ramen gelapt? Blaffende honden?
- De receptie is het gezicht van je bedrijf, de klant moet zich welkom voelen (denk hierbij ook aan parkeermogelijkheden, een goede entree)
- Wat voor uitstraling heeft je bedrijf? Druk of juist rustgevend? (denk hierbij aan de kleur op de wanden, een bos bloemen op tafel of planten in de hoek, een opgeruimd bureau)
- Wat voor muziek wordt er gedraaid? Een cd (of via spotify of vergelijkbaar) met rustgevende muziek doet het beter dan de radio
- Is er een wachtruimte? Maak het je klant comfortabel door tijdschriften neer te leggen. Maak hier ook gelijk reclame voor jezelf door een proeverij, flyers en folders neer te leggen.
Als je je hier bewust van bent en mee aan de slag gaat dan zullen mensen graag bij je terugkomen en jouw bedrijf ook aan anderen aanraden!
Meer tips nodig? Vraag het een van onze accountmanagers!
Succes!