sluiten x
bewaar login informatie
Wachtwoord vergeten?
REGISTRERENINLOGGEN
SanaSlankOver SanaSlankDieetcoachWebshopNieuwsEiwitdieetNewINShape

Blijf bewegen, ook in de herfst!

Nieuws > Nieuws/tips: Sport & beweging

zaterdag 29 september 2018

Bewegen is heel belangrijk, niet alleen zorgen de extra calorieën die je verbruikt ervoor dat het afvallen makkelijker gaat. Het zorgt ook voor meer energie, een fitter gevoel, een strakker lijf en minder stress. Alle reden dus om te blijven bewegen. Juist ook nu het herfst wordt, de dagen korter en de avonden kouder.

 

Wij geven je enkele tips om zowel binnen als buiten te sporten.

 

-Ga thuis sporten! Je hoeft je zolder niet als gym in te richten, met wat simpele gewichtjes en een springtouw kom je al heel ver.

-Gebruik je trap om je beenspieren te trainen. Ga steppen op de onderste tree of ga naar boven terwijl je op iedere trede een squat maakt.

-Zoek filmpjes op ter inspiratie. Internet staat vol met filmpjes voor oefeningen die je thuis kunt doen. Kies er een paar en maak je eigen work-out!

-Beloon jezelf met iets ontspannends en verwarmends als je toch, in weer en wind, naar de sportschool bent geweest. Bijvoorbeeld een rondje sauna of een warm bad.

-Ga je toch naar buiten om te wandelen of hard te lopen maar ben je bang voor een plotselinge regenbui of leidt je normale rondje je door wel hele donkere straten? Maak je rondje dan wat korter. Doe daarna thuis nog wat oefeningen om er alsnog een top work-out van te maken.

-Zorg voor een goede warming up en cooling down. Juist als het kouder wordt is het belangrijk dit niet over te slaan om blessures te voorkomen.

Succes!

 

Photo by Eric Muhr on Unsplash


Lees meer over