sluiten x
bewaar login informatie
Wachtwoord vergeten?
REGISTRERENINLOGGEN
SanaSlankOver SanaSlankDieetcoachWebshopNieuwsEiwitdieetNewINShape

Tips voor een heerlijke wintersport!

Nieuws > Nieuws/tips: Gezonde voeding

dinsdag 20 februari 2018

Het wintersportseizoen is weer in volle gang! Ben jij een fervent skiër/snowboarder en doe je niets liever dan de hele dag van een berg naar beneden suizen? Doe dan je voordeel met onze wintersport tips!

 

Help! Kramp!

Het is je misschien wel eens overkomen dat je opeens werd overmant door enorme kramp. Niets erger dan dat! Helemaal als er even niemand in de buurt is om je

te helpen. Kramp kan ontstaan door verschillende redenen:

  • Een zouttekort
  • Kou
  • Vermoeidheid
  • Vochtverlies door zweten
  • Vlak voor het sporten eten
  • Overbelasting
  • Een laag glucosegehalte in de spier

 

Allemaal omstandigheden die je tegenkomt bij het skiën/snowboarden! Maar met de volgende tips kun je kramp goed voorkomen:

 

  • Neem een Calcium-Magnesium-Zink supplement van SanaVitamins voor een goede mineralenvoorraad. 30 tabletjes kosten maar €7,90
  • Eet niet te veel voordat je gaat skiën en neem een SanaSlank reep mee voor tussendoor (niet de low carb, omdat je veel koolhydraten nodig hebt)
  • Drink tussendoor voldoende water
  • Drink niet te veel alcohol
  • Zorg voor goede warme kleding
  • Neem tussendoor even rust om overbelasting van je spieren te voorkomen

 

Eten en drinken op de piste

Als je de hele dag fanatiek in de weer bent moet je goed eten. Je hebt de energie dan hard nodig. Een stevige lunch is dan geen overbodige luxe. Waar let je op als je het eiwitdieet volgt?

  • Op de piste kun je niet zonder een goed tussendoortje. Neem daarom SanaSlank repen of wafels mee. En zoals eerder al gezegd, let niet op low carb want je hebt de koolhydraten juist nodig
  • Eiwitten zijn super om je spieren te ondersteunen tijdens een zware dag. Ontbijt daarom met eieren en zuivel. Kies bij de lunch en het diner voor een goed gevulde soep, een rijke salade of een stukje vlees of vis en eet er lekker veel groente bij.
  • Drink voldoende water, sportdrankjes zijn rijk aan suiker en heb je echt niet nodig als je goed eet.
  • Natuurlijk verbruik je veel energie maar als je iedere dag Apfelstrudel, Kaisermarren, Bratwurst of Gluhwein neemt kom je gegarandeerd met extra kilo’s thuis. Probeer daarom je maaltijden gezond te houden. Dan kun je best in de avond een drankje drinken.
  • Bedenk je dat teveel alcohol en ongezonde maaltijden je energiepeil enorm laten zakken. Dat is niet fijn als je de volgende dag weer wilt knallen op de piste. Bedenk dus goed wat het je waard is.

 

Als je deze regels aanhoudt kan het niet misgaan. Geniet lekker van je wintersport vakantie!

 

En klik hier om je repen en wafels te bestellen.

 

Photo by Natia Rukhadze on Unsplash


Lees meer over