sluiten x
bewaar login informatie
Wachtwoord vergeten?
REGISTRERENINLOGGEN
SanaSlankOver SanaSlankDieetcoachWebshopNieuwsEiwit - ketoNewINShape

Tips voor de wintersport

Nieuws > Nieuws/tips: Gezonde voeding

donderdag 31 januari 2019

 

Natuurlijk verbrand je op wintersport wat meer calorieën dan wanneer je op een bedje aan het strand ligt. Toch komen veel mensen aan tijdens wintersport. Vaak gaat het mis met de pullen bier, de warme lunchgerechten op de piste en de apfelstrudel bij de koffie.

Met deze tips sjees jij slank van de piste af.

  • Neem tijdens het skiën een reep mee van SanaSlank. Dit scheelt een hoop calorieën met de apfelstrudel en de eiwitten in de reep zijn ook nog eens goed voor je spieren.
  • Ontbijt goed. Zorg ervoor dat je goed ontbijt met kwark en bijvoorbeeld de koolhydraatarme muesli van SanaSlank. Op deze manier heb je de eerste uren op de piste geen hongergevoel.
  • Drink veel water of thee. Ondanks de kou kan je namelijk behoorlijk zweten in je skipak. Dit vochtverlies moet ook weer aangevuld worden. Dat is belangrijk om uitdroging of spierkrampen te voorkomen.
  • Let op met de alcohol. We begrijpen dat de apres ski geen apres ski is zonder een glaasje alcohol. Maar zorg ervoor dat je het beperkt. Let er op je dat je geen halve liter bier besteld, maar liever een wijntje. En zorg er daarna voor dat je deze calorieën er op de bar weer af danst.
  • Bestel veel groenten bij je lunch of avondeten. De keuzes op de piste zijn meestal niet zo heel gezond. Maar als je er in ieder geval voor zorgt dat je voldoende groenten eet, dan eet je hopelijk niet zoveel van de patatjes of schnitzels.
  • Kook zelf. De meeste mensen hebben altijd wel een keukentje op hun kamer/appartement. Dus doe gezonde boodschappen, en zorg er voor dat je koolhydraatarm eet in de avond.
  • Ga vroeg naar bed. Omdat je vaak voor dag en dauw al op de piste wilt staan, is het slim om vroeg naar bed te gaan. Dat weerhoud je er ook van om na het avondeten nog te snacken.

 


Lees meer over