sluiten x
bewaar login informatie
Wachtwoord vergeten?
REGISTRERENINLOGGEN
SanaSlankOver SanaSlankDieetcoachWebshopNieuwsEiwitdieetNewINShape

Leefstijl veranderen!

Nieuws > Nieuws/tips: Afslanken & menselijk lichaam

zaterdag 12 januari 2019

Je kunt valkuilen beter ontwijken als je weet waar ze liggen. De goede voornemens voor 2019 hebben alleen een goed resultaat als je ze ook echt volhoudt. Daarom hebben wij het bij SanaSlank liever over een leefstijlverandering dan over een dieet.

Onrealistische verwachtingen
Een dieet blijkt vaak teleurstellend doordat je jezelf onrealistische doelen stelt. Een week gezonder eten zorgt er normaal gesproken niet voor dat je in een kleinere maat broek past. Verwacht je dit wel dan kun je zo teleurgesteld raken dat je gaat stoppen.

Tijdelijke veranderingen
Wanneer je streefgewicht is bereikt moet je het dieet niet als ‘klaar’ zien. Je kunt het beter als het einde van een fase zien, waarna je de volgende fase ingaat: gezond leven. Bedenk dus van te voren een plan om je gewicht te verliezen én om je streefgewicht vast te houden. Bij Sanaslank hebben we daarom het vierde blok, waarbij je niet meer probeert af te vallen, maar wel probeert om gezond te leven.

Voedsel gebruiken als beloning
’Na 5 kilo verliezen mag ik een pizza bestellen’. Dit is niet slim. Je maakt het jezelf op deze manier erg lastig om een gezond eetpatroon aan te leren. Beloon jezelf niet met voedsel maar met een nieuw shirt, een bezoek aan de kapper of een avondje naar de bioscoop.

Maaltijden overslaan
Gewicht verliezen door honger te lijden is niet de juiste manier. Je maakt het jezelf onnodig lastig en een dieet is hierdoor heel moeilijk vol te houden. Vervang je ongezonde maaltijden en tussendoortjes voor de producten van Sanaslank en je kunt gewicht verliezen zonder honger te lijden.

Dieet stoppen na een keer zondigen
Je hoeft niet meteen je hele dieet te stoppen omdat je één keer een ongezonde avond hebt gehad. Iedereen maakt wel eens een foutje, probeer hier simpelweg van te leren en ga weer lekker door waar je daarvoor mee bezig was.

Nu je weet wat de meest voorkomende valkuilen zijn, kun je ze hopelijk vermijden. Probeer je dieet zo lang mogelijk vol te houden, hoe langer je namelijk volhoudt, des te makkelijker het vaak wordt. Een dieet zou niet iets tijdelijks moeten zijn, dus hopelijk kan het zich op deze manier ontwikkelen tot je leefstijl.


Lees meer over