sluiten x
bewaar login informatie
Wachtwoord vergeten?
REGISTRERENINLOGGEN
SanaSlankOver SanaSlankDieetcoachWebshopNieuwsEiwitdieetNewINShape

Heerlijk weer! Daarom tips voor slanke salade dressings

Nieuws > Nieuws/tips: Afslanken & menselijk lichaam

dinsdag 29 mei 2018

Wat is het heerlijk weer zeg! Echt genieten.

Als het zo warm is dan heb je minder trek in warme maaltijden en geniet je juist extra van salades. Daarom geven wij je hierbij een aantal inspiratie tips:

 

De basis voor een dressing is vrijwel altijd hetzelfde: olijfolie en azijn of balsamicoazijn.

Aan deze basis kun je smaak toevoegen met behulp van verse of gedroogde kruiden zoals basilicum, oregano, tijm, rozemarijn.

 

Je kunt ook een dressing maken met magere kwark of magere yoghurt waar je citroensap aan toevoegt. Gebruik altijd iets meer yoghurt dan citroensap. 

 

Inspiratie!

Frans: olijfolie, azijn, klein gesnipperd uitje, verse peterselie

Italiaans: olijfolie, balsamico azijn, verse basilicum, peper, zout

Grieks: olijfolie, balsamico azijn, gedroogde oregano, peper, zout

Mediterraans: olijfolie, balsamico azijn, tijm of rozemarijn, peper, zout

Honing-mosterd: olijfolie, balsamico azijn, 1 theelepel mosterd, 1 theelepel honing, peper, zout

Fruitig: olijfolie, witte of rode wijn azijn, 1 theelepel jam*

Aziatisch: olijfolie, limoensap, verse koriander, peper, zout

Oosters: olijfolie, 1 eetlepel sesamolie, balsamico azijn, 1 eetlepel kikoman sojasaus, peper

Yoghurt: yoghurt, citroensap, verse bieslook, peper

 

Extra tips!

-Maak de dressing altijd vooraf in een schaaltje en giet daarna pas over de salade

-Neem de dressing apart mee als je de salade onderweg wilt eten. Anders wordt je salade heel slap.

-Gebruik voor een goede dressing altijd 3 delen olie tegenover 1 deel azijn of andere zuur (citroen- of limoensap)

-Wil je nog meer inspiratie voor heerlijke saladerecepten? Kijk dan eens in het boek Afslanken met het eiwitdieet! Klik hier.

 

Photo by Jez Timms on Unsplash


Lees meer over