Het klinkt misschien wat vreemd in de oren, een frisdrank producent die consumenten gaat waarschuwen voor de producten die ze verkopen. Toch is het waar. Coca-Cola gaat klanten waarschuwen voor de gevaren van frisdrank op de ontwikkeling van overgewicht. In een reclamecampagne worden consumenten gewezen op 139 manieren hoe je de calorieën in een blikje cola weer kunt verbranden.
Het doel van de campagne is om mensen bewust te maken van het belang van een gezonde energiebalans voor een gezond gewicht. Coca-Cola wil zelf ook verantwoordelijkheid nemen voor het wereldwijde probleem van overgewicht.
Coca-Cola denkt niet dat het probleem kunnen oplossen. Maar ze hopen met de campagne wel aan te zetten tot bewustwording maar ook tot samenwerking. Over geruime tijd zullen de effecten van de campagne worden gemeten.
Wij vinden dit een zeer goede ontwikkeling, overgewicht is een steeds groter wordend probleem en het drinken van calorieën (o.a. uit frisdrank) speelt hier een grote rol in. In plaats van normale frisdrank komen er ook steeds meer light varianten. Door hiervoor te kiezen krijg je al een flinke caloriebesparing.
Bron: Prof News.